Glædelig Jul og Godt Nytår…

.. til alle omkring Middelfart Boldklub. Så er vi igen tæt på juledagene og inden længe et nytår, der markerer afslutningen på et begivenhedsrigt år – også i Middelfart Boldklub. Efter et fodboldår 2023, der startede i den anden uge af januar og sluttede med sidste træning for en uge siden, kan alle med blå-hvide sympatier glæde sig over gode resultater efter veludført arbejde.

Vi startede fodboldsæsonen i foråret på en relativ sikker 1.plads i Grundspillet i 3. division og havde sat kursen mod slutspil og en oprykning til 2. division, som vi desværre måtte forlade i sommeren 22. Vi fik en ærgerlig koldstart med 0-2 i første kamp hjemme på kunstgræsset på Færøvej, men så der blev hurtigt rettet op på tingene.

Grundspillet vundet med en solid margin til forfølgerne – 12 point ned til nr. 2 og 16 point til nr. 3 – og med træner Anders Jensen som utrættelig indpisker blev Oprykningsspillet nærmest en formalitet og Middelfart sluttede suverænt af med fire sejre, efter oprykningen var sikret, og med 75 point på 1. pladsen – 17 point foran nr. 2 og 22 point foran nr. 3. 23 sejre og kun 3 nederlag og en målscore på 60-20 i de 32 kampe.

I sommerpausen blev der blev sagt farvel til en håndfuld spillere – og tilsvarende mange nye kom til – og træner Anders Jensen, der fik skabt balance i tingene og afleverede et vinderhold, valgte at stoppe. I juli startede forberedelserne til sæsonen i 2. division, der vurderes stærkere end nogensinde. Den nye træner, Kristoffer Johannsen, byggede videre på det stærke fundament og Middelfart fik i løbet af efteråret skabt fundamentet til den 4. plads, vi overvintrer på, med 8 sejre og 4 lidt ærgerlige etmåls nederlag - men med divisionens stærkeste forsvar. Esbjerg er gået klart i spidsen og vi tabte to gange til dem i snævre afgørelser, men der er alle muligheder åbne for at Middelfart kommer med i Oprykningsspillet, der er lidt sjovere.

Mange gode stunder undervejs i 2023, som vi kan glæde os over, mens vi venter på at komme i gang igen på træningsbanen og sæsonpremieren den 9. marts. Der bliver arbejdet på udvikling af spillertruppen i kamppausen i et samarbejde mellem sportslig leder Søren Godskesen og Kristoffer Johannsen og hans trænerstab og på kontoret bliver der arbejdet hårdt af Yasmin & Co på at udvide den allerede store kreds af samarbejdspartnere og sponsorer, så Middelfart Boldklub samlet løfter sig og konsoliderer sig sportsligt og økonomisk.

Vi kigger ind i et 2024 med forskelligt nyt, bl.a. vil en ny hjemmeside snart være tilgængelig, og vi glæder til at komme i gang med det hele, få boldene ud at rulle og ser frem til forårets kampe med sigtet på det bedst mulige resultat i 2. division.

Så endnu en gang Glædelig jul og Godt nytår til alle omkring Middelfart Boldklub, spillere, trænere, ledere, sponsorer, hjælpere og publikum og tak for samværet i 2023.

Støt de blå.

Middelfart Boldklub

REFERAT: Helt unødvendigt nederlag mod Aarhus Fremad
OPTAKT: Feltet i slutspillet er snævret ind til tre hold